انواع بيماريهاي لثه + درمان التهاب لثه در 2021

۲ بازديد

گل بابونه، مغز ناخنك، مرزنجوش، تخم شنبليله و تخم كتان را مخلوط و بجوشانيد و روزي چند بار آب آن را در دهان نگه داريد. هليله ي زرد كوبيده شده را بجوشانيد و آب آن را در دهان غرغره كنيد. اين كار را چند بار در روز يا مطابق دستورالعمل دندانپزشك انجام دهيد. هر بار ۱۰ دقيقه از يخ استفاده كنيد و ۱۰ دقيقه استراحت دهيد. به آرامي گاز استريل را در محل مورد نظر فشار دهيد تا جريان خون متوقف شود. همانند خونريزي در هر جاي بدن، افراد ميتوانند با نگه داشتن فوري گاز استريل تميز و مرطوب در برابر ناحيه آسيب ديده جلوي خونريزي را بگيرند.

گل بابونه، مغز ناخنك، مرزنجوش، تخم شنبليله و تخم كتان را مخلوط و بجوشانيد و روزي چند بار آب آن را در دهان نگه داريد. هليله ي زرد كوبيده شده را بجوشانيد و آب آن را در دهان غرغره كنيد. اين كار را چند بار در روز يا مطابق دستورالعمل دندانپزشك انجام دهيد. هر بار ۱۰ دقيقه از يخ استفاده كنيد و ۱۰ دقيقه استراحت دهيد. به آرامي گاز استريل را در محل مورد نظر فشار دهيد تا جريان خون متوقف شود. همانند خونريزي در هر جاي بدن، افراد ميتوانند با نگه داشتن فوري گاز استريل تميز و مرطوب در برابر ناحيه آسيب ديده جلوي خونريزي را بگيرند. دهانشويههاي ضد باكتري هم ميتوانند خونريزي لثه را درمان كنند و هم از آن جلوگيري كنند. براي جلوگيري از بيماري لثه و جلوگيري از خونريزي مجدد لثه روشهاي زير را امتحان كنيد. با اين حال، هيچ مدركي براي اثر بخشي اين دارو وجود ندارد. با اين حال، در حال حاضر هيچ منبع موثقي مبني بر تاثير زردچوبه بر بيماري لثه يا خونريزي لثه وجود ندارد.

مطالب مرتبط: http://medicinal-plants.monoblog.ir/post-1.html

ماساژ با روغن: يكي از درمانهاي لثه كه در طب سنتي رواج دارد استفاده از روغنهاي گياهي براي ماساژ لثههاست. اگر خونريزي پس از تلاش براي درمان اين علامت در خانه از بين نرفت، افراد بايد به پزشك يا دندانپزشك مراجعه كنند. اگر محلول آبنمك برايتان مفيد نبود، بايد از دهانشويههاي ديگري استفاده كنيد. اگر ديابت باعث خونريزي لثه شود، فرد ميتواند با پيروي از يك سبك زندگي سالم و دريافت مراقبتهاي پزشكي منظم، به كنترل سطح قند خون و كنترل خونريزي لثه و التهاب لثه كمك كند. يك كمپرس خنك، يك كيسه يخ كوچك يا يك مكعب كوچك را روي لثههاي متورم نگه داريد تا به آرامش آنها كمك كند. همچنين، آنها حاوي مقادير كمي قند و كربوهيدرات هستند، بنابراين باعث پوسيدگي دندان يا مشكلات لثه نميشوند. اين عمل ميتواند منجر به التهاب لثه، خونريزي و افزايش پوسيدگي شود. چراكه عفونت لثهها ميتواند باعث آسيب رساندن به دندانها، ايجاد عفونت در آنها و حتي لقي و پوسيدگي دندانها شود. غذاهاي نشاستهاي ميتوانند به دندانها و لثهها بچسبند و به قند تبديل شوند.

در بيشتر موارد، افراد ميتوانند خونريزي جزئي لثه را در خانه درمان كنند. گاهي يافتن مواد اوليه روش هاي درماني دشوار است اما در بيشتر آشپزخانه ها مي توان زردچوبه را يافت اين ادويه هم ارزان است و هم موثر! به گزارش ايسنا، متخصصان براي روال معمول رعايت بهداشت دهان و دندان توصيههايي از جمله دو نوبت در روز مسواك زدن، استفاده روزانه از نخ دادن و مراجعه منظم به دندانپزشك را دارند اما روشهاي طبيعي مختلفي نيز براي حفظ سلامت لثهها وجود دارد. اين كار را يك يا دو بار در روز تكرار كنيد. در انتها دهانتان را با آب بشوييد. آب نمك را دور دهان بشوييد تا ناحيه تميز شود و سپس مايع را بيرون بريزيد. داخل دهان بچرخانيد و سپس بيرون بريزيد. به همين دليل است كه اين بيماري باوجوداينكه يكي از شايعترين بيماريهاي دهان و دندان در دنيا است، چندان خطرناك و نگرانكننده نيست. شستشوي دهان با آب و نمك ميتواند به كاهش باكتريها و تسريع زمان بهبودي كمك كند. روغن آريمدادي هم مانع از رشد باكتريها ميشود و به درمان عفونت لثه در خانه كمك ميكند. سموم توليد شده توسط باكتريهاي موجود در پلاك، لثهها را تحريك ميكند.

نخ دندان كشيدن منظم باعث بهبود سلامت كلي لثهها ميشود و خونريزي لثه را با گذشت زمان كاهش ميدهد. استفاده از خمير زردچوبه روي لثهها ممكن است علائم التهاب لثه و خونريزي لثه را بهبود بخشد. اگر به خواص معدني بيشتري نياز داريد، كمي نمك دريا را به آن اضافه كنيد. التهاب لثه در صورت عدم درمان ميتواند به التهاب در اطراف دندان منجر شود كه نه تنها باعث از بين رفتن دندان ميشود بلكه در تعدادي از مطالعات مشخص شده كه با بيماريهاي قلبي نيز مرتبط است. بيماري پريودنتال نكروزان عفوني است كه با نكروز بافتهاي لثه، رباط پريودنتال و استخوان آلوئولار مشخص ميشود. در مطالعهاي در سال ۲۰۱۵ مشخص شد كه روغن علف ليمو از دهانشويههاي سنتي حاوي كلرهيگزيدين در كاهش پلاك و درمان التهاب لثه مؤثرتر است. در اكثر موارد جزئي، افراد ميتوانند خونريزي لثه را با استفاده از داروهاي خانگي درمان كنند. سبزيجات ترد مانند هويج و كرفس ميتوانند به تميز نگه داشتن دندان در بين وعدههاي غذايي كمك كند. آنها همچنين ميتوانند به كاهش درد و تورم ناشي از التهاب لثه كمك كنند. بهداشت دهان و دندان و داروهاي طبيعي ميتوانند خونريزي لثه را درمان و پيشگيري كنند.

قرص تاوانکس 750 برای چیست؟ قرص تاوانکس 750 یک داروی ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAID) می‌باشد که از ماده موثره تاولیدین سودیوم به عنوان یک مهارکننده سیکلواکسیژناز نوع ۲ (COX-2) استفاده می‌کند. COX-2 یک آنزیم است که در مسیر تولید پروستاگلاندین‌ها، مواد شیمیایی با اثرات التهابی، دردزا و تب‌آور نقش دارد. با مهار کردن COX-2، تاولید پروستاگلاندین‌ها کاهش می‌یابد و این موجب کاهش التهاب، درد و تب می‌شود.

 

قرص تاوانکس 750 برای درمان و کنترل درد و التهابات مرتبط با شرایط مختلف از جمله التهابات مفصلی مانند آرتریت، التهاب عضلات، دردهای پس از عمل جراحی و دیگر وضعیت‌های التهابی به کار می‌رود. این دارو توسط پزشکان به عنوان یک ابزار موثر در کاهش درد و بهبود وضعیت التهابی برخی از بیماران تجویز می‌شود. با این حال، مصرف این دارو نیاز به تجویز و نظارت پزشک دارد و ممکن است در موارد خاص یا در صورت وجود عوارض جانبی، پزشک تغییرات لازم را در دوز و مدت زمان مصرف تاوانکس 750 مشخص کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.