خواص بي نظير سنجد! از درمان عفونت ها تا تقويت سيستم ايمني

۲ بازديد

وي افزود: مطالعات حيواني نشان ميدهد كه عصاره سنجد با رشد تومورهاي موجود در معده و پوست مبارزه ميكند، باعث افزايش مرگ سلولهاي سرطاني ميشود و فعاليت ژنتيكي ضد سرطان را افزايش ميدهد. وي با بيان اينكه سنجد به رفع خشكي چشم كمك ميكند، افزود: روغن خوراكي هسته سنجد باعث بازگرداندن اشك در چشم ميشود و علائم خشكي چشم ناشي از آب و هواي سرد را كاهش ميدهد.

وي افزود: مطالعات حيواني نشان ميدهد كه عصاره سنجد با رشد تومورهاي موجود در معده و پوست مبارزه ميكند، باعث افزايش مرگ سلولهاي سرطاني ميشود و فعاليت ژنتيكي ضد سرطان را افزايش ميدهد. وي با بيان اينكه سنجد به رفع خشكي چشم كمك ميكند، افزود: روغن خوراكي هسته سنجد باعث بازگرداندن اشك در چشم ميشود و علائم خشكي چشم ناشي از آب و هواي سرد را كاهش ميدهد. كميلي فنود، محافظت از كبد را از ديگر خواص سنجد عنوان كرد و بيان داشت: مطالعات نشان ميدهد عصاره سنجد به شدت سيروز كبدي را كاهش ميدهد. «رزيتا كميلي فنود» خاطرنشان كرد: ليكوپن يك آنتياكسيدان قوي است كه از DNA و پروتئينها محافظت ميكند و در سنجد به ميزان زيادي وجود دارد، سنجد همچنين حاوي پتاسيم، كلسيم، منيزيم، آهن و فسفر و اسيدهاي چربي نظير پالميتيك، اولئيك و لينولنيك است. خواص درخت سنجد در تمام اندامهاي آن منتشر شده است و ريشه، چوب، پوست و ميوه آن داراي خواص دارويي و صنعتي متفاوتي است از پوست درخت سنجد يك ماده شيميايي دارويي مهم به نام تتراهيدروآرمور - متيل - n استخراج مي شود. ميوههاي درخت سنجد، كوچك و بيضي شكل با پوسته اي به رنگ قرمز مايل به قهوه اي و هسته اي سفيد با طعم گس هستند.

مطالب مرتبط: http://medicinal-plants.monoblog.ir/post-1.html

از جمله خواص هسته سنجد رفع سموم، تقويت حركت رودهها، برطرفكننده نفخ، ضدعفونيكننده، تقويت قلب و همچنين تقويت عضلاني است. براي تقويت موها و افزايش ضخامت آن، برگ هاي سنجد را در روغن زيتون بجوشانيد به طوري كه برگ ها نرم و له شوند و سپس از اين روغن براي ماساژ پوست سر استفاده كنيد. همچنين مصرف سنجد در كنترل ديابت، درمان آرتريت روماتوئيد، درمان رتينوپاتي و بيماري هاي پوست مانند پسوريازيس مفيد مي باشد. عرق گل سنجد براي درمان نفخ و معده درد مفيد مي باشد. گفته شده كه عرق گل سنجد براي درمان بيماري هاي تنفسي از جمله آسم مفيد مي باشد. عصاره و يا عرق گل سنجد براي باز كردن گرفتگي ها، رفع گاز و نفخ معده، درمان استسقا و يرقان نافع است. كميلي فنود گفت: سنجد به خاطر كلسيم سرشار، براي افراد دچار پوكي استخوان، مفيد است و استخوانها را محكم مي كند. تاثير سنجد در درمان اختلال جنسي زنان و حتي اضطراب آنها در هنگام رابطه زناشويي بسيار مفيد است و از سنجد براي تهيه كپسول هايي به صورت صنعتي براي عرضه به مردم در داروخانه ها استفاده مي شود. از سوي ديگر نوشيدن يك تا 2 فنجان دمنوشي كه از جوشانده برگ يا ميوه سنجد تهيه شده باشد براي درمان اين اختلال بي اثر نيست اما اگر مي خواهيد نتيجه درماني موفقي از اين تجربه بگيريد حتما با يك متخصص طب سنتي مشورت كنيد .زناني كه دچار خونريزي بيش از حد ايام عادت ماهانه هستند كه منجر به ضعف و كم خوني مي شود, مي توانند پس از سپري شدن حدود سه تا پنج روز از دوران عادت، شروع به مصرف سنجد كنند تا خونريزي و لكه بينيشديد يا طولاني آنها از بين برود.

براي تهيه پودر سنجد بهتر است از پوست و گوشت و هسته آن استفاده شود. اين درخت داراي گونه هاي متنوع و بسيار پركاربرد است و از آن در كنترل باد، تركيبات دارويي، صنايع عطر، آلات چوب و آلات موسيقي استفاده مي شود. افرادي كه از بيماري هاي قلب و عروقي رنج مي برند مي توانند با مشورت پزشك خود، از خواص مصرف سنجد بهره مند شوند. درمان كبد چرب: خاصيت ضدا التهابي قوي در سنجد، به عنوان يك ديورتيك قوي و طبيعي عمل مي كند و با پاكسازي و سم زدايي كبد در درمان بيماري هاي كبدي از جمله ورم كبد و كبد چرب موثر است. جوان سازي پوست صورت: ويتامين C بسيار و آنتي اكسيدان هاي موجود در سنجد موجب افزايش كلاژن مي شود و در نتيجه به كاهش چين و چروك پوست و جوان سازي آن كمك مي كند. • سنجد داراي خاصيت آنتي اكسيداني قوي ميباشد.

24. سنجد داراي تركيباتي مانند فيتكميكالهاست كه آنتي اكسيدان خوبي است. درمان زخم: عصاره سنجد در داروهاي قارچي به يك بهبود دهنده زخم معروف است. بوئيدن اسانس گل سنجد به بهبود و درمان ناتواني جنسي در زنان كمك مي كند اما بايد اشاره كنيم كه در مردان تاثير معكوس دارد. 16. سنجد كليه ها را گرم مي كند و معده را تميز مي كند. سنجد خاصيت آنتياكسيداني بسيار قوي دارد و با ويتامين K به نبرد سموم معده و روده ميرود. اين ميوه پر خاصيت از زمانهاي بسيار قديم توسط ايرانيان مصرف ميشد و در عيد نوروز نيز جايگاه ويژهاي در سر سفرهي هفت سين دارد. به همين جهت، نحوه استفاده از سنجد بسيار مهم است و افراد ميانسال و پير براي جلوگيري از ييوست بايد آن را به همراه شير مصرف كنند. گل سنجد براي التيام زخم نيز مورد استفاده قرار مي گيرد. اين مطلب صرفا جهت اطلاع كاربران از فضاي رسانهاي بازنشر شده و محتواي آن لزوما مورد تاييد تبيان نيست . تقويت و افزايش رشد مو: در صورتي كه برگهاي سنجد را در روغن زيتون بجوشانيد تا برگها نرم و له شوند و از اين روغن براي ماساژ سر استفاده كنيد، موجب تقويت موها و افزايش رشد تارهاي مو ميشويد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.