خواص روغن كنجد - 9 خاصيت درماني روغن كنجد براي پوست، مو و بدن

۱ بازديد

خوب مواد را هم بزنيد تا يك خمير سفت و در عين حال صاف و يكدست آماده شود. افراد زيادي نيز معتقدند تصفيه باعث از بين رفتن مواد غذايي مفيد روغن مي شود بنابراين بيشتر به روغن تصفيه نشده تمايل دارند. روغن كنجد روغن ماندگاري است اما نگهداري آن در يخچال و قرار نگرفتن در معرض نور مي تواند به حفظ مواد مغذي آن كمك كند.

خوب مواد را هم بزنيد تا يك خمير سفت و در عين حال صاف و يكدست آماده شود. افراد زيادي نيز معتقدند تصفيه باعث از بين رفتن مواد غذايي مفيد روغن مي شود بنابراين بيشتر به روغن تصفيه نشده تمايل دارند. روغن كنجد روغن ماندگاري است اما نگهداري آن در يخچال و قرار نگرفتن در معرض نور مي تواند به حفظ مواد مغذي آن كمك كند. علاوه بر اين، يادتان باشد كه هميشه پس از استفاده از اين اسكراب، بايد بين ساعت 8 صبح تا 4 بعد از ظهر در خانه بمانيد و از قرار گرفتن در معرض نور خورشيد پرهيز كنيد زيرا اين اسكراب ميتواند حساسيت پوست شما را به نور خورشيد افزايش دهد. اين روغن نه تنها آسيبهاي ناشي از قرار گرفتن در معرض آفتاب را محدود ميكند بلكه سرعت پيري پوست را نيز كاهش ميدهد. پخت و پز با روغنكنجد نه تنها باعث ميشود غذاهايتان خوشطعم شوند، بلكه تفاوت قابلتوجهي را در سبك زندگي شما ايجاد ميكند.

مطالب مرتبط: http://medicinal-plants.monoblog.ir/post-1.html

افزايش سطح پروتئين لپتين شوند، اين هورمون با كاهش اشتها از پرخوري جلوگيري كرده و به لاغري و كاهش وزن افراد كمك مي كند. از اين روغن در آشپزي و نيز به عنوان طعم دهنده در غذاها استفاده مي شود. در صورتي كه ضرورتي براي بيرون رفتن ازخانه رخ داد، قبل از خروج، كرم ضد آفتاب با اسپياف دست كم 15 استفاده كنيد. پزشكي سنتي از اين روغن به خاطر خاصيت ضد التهابي آن براي درمان التهاب مفصل ، دندان درد و خراش هاي پوستي استفاده مي كرد. خواص روغن كنجد كه در ادامهي مطلب خواهيد خواند، قطعا شما را متقاعد خواهد كرد كه آن را به عنوان عضو دائمي آشپزخانهتان بپذيريد. با اينكه برخي توليد كنندگان ، روغن كنجد را تصفيه مي كنند تا روغن شفاف تر و مطبوع تري بدست بيايد اما روغني كه از دانه هاي با كيفيت گرفته شده باشد نياز به تصفيه ندارد. روغن دانه كنجد به خاطر اينكه استخراج آن ارزان است محبوبيت زيادي در سال هاي اخير به دست آورده است. ابتدا مقداري روغن را به گوشه ي كوچكي از پوست ماساژ دهيد و در صورت عدم وجود حساسيت، پوست صورت را روزانه يك يا دو بار پس از استفاده از صابون گليسيرينه با روغن ماساژ دهيد.

شما همچنين ميتوانيدروغنكنجد را با يك نرمكننده مخلوط كنيد و موي خود با تركيب حاصل از اين دو پوشش دهيد. گفته مي شود كه ماساژ صورت با روغن كنجد يك يا دو مرتبه در روز باعث چاقي صورت مي شود. از اين روش 2 بار در روز استفاده كنيد تا زودتر نتيجه بگيريد. اين روغن مانند روغنهاي ديگر سبب نميشود كه صورتتان چرب به نظر برسد. شكر پوست را رويهسابي و لايهبرداري ميكند، سبب ميشود كه از شر سلولهاي مردهي پوست خلاص شويد و در عين حال تشكيل پوست جديد را تقويت ميكند. روغن كنجد سبب ميشود كه اسكراب به راحتي روي پوست استعمال شود و در عين حال به پوست رطوبت ميدهد و آن را هيدراته ميكند. علاوه بر اين، استفاده از روغن كنجد به عنوان دارويي براي رفع آكنه رطوبت پوست را نيز حفظ خواهد كرد؛ بنابراين، بر خلاف ساير درمانهاي آكنه، روغن كنجد به شما پوستي نرم و صاف ميدهد. اگر ميخواهيد از اين روغن به عنوان يك نرمكننده استفاده كنيد، پس بايد موهايتان را داخل يك حولهي گرم بپيچيد. 4 قاشق غذا خوري سركه سيب سرخ شده را با 4 قاشق غذا خوري آب و 5 قاشق غذا خوري روغن كنجد مخلوط كنيد، آن را بر روي آفتاب سوختگي ها بماليد و بگذاريد 15-20 دقيقه بماند، سپس با آب سرد بشوييد.

با استفاده از تركيب روغن كنجد و سركه به طور روزانه از پوست شما در برابر دود و ساير آلايندههاي موجود در هوا محافظت ميكند. استفاده از آن بيش از 3 بار در هفته، پوست شما را نازك ميكند و منجر به تحريك و سوزش آن ميشود. در جنوب هند قبل از ظهور روغن هاي تصفيه شده مدرن توليد شده در مقياس بزرگ ، از آن براي ادويه هاي كاري استفاده مي شد. روغن كنجد را قبل از حمام استفاده كنيد. روغن كنجد به طور سنتي براي بهبود سلامت مو استفاده مي شد. اگر آدمهاي داراي فشار خون بالا روغن كنجد را به مدت ۴۵ روز مصرف كنند، فشار خونشان به طور قابلتوجهي كاهش مييابد. روغن كنجد منبع ويتامين E است به همين دليل مصرف آن كلسترول خون را كاهش مي دهد. ويتامين E موجود در اين روغن به رشد مو سرعت مي بخشد. گفته مي شود كه روغن كنجد با افزايش جريان خون در مژه ها در 2 تا 3 هفته باعث تقويت و افزايش رشد مژه مي شود. از خواص روغن كنجد اين است كه سطح فشار خون را كاهش مي دهد و باعث رقيق شدن خون مي گردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.