فوايد و مضرات حنا براي اعضاي داخلي بدن و پوست

۲ بازديد

كمي پودر حنا در ناحيه ملتهب براي كاهش گرما و خارش به تسكين آن كمك مي كند. سبب مي شود تا موهايتان شفاف و براق بنظر برسد همچنين مو را تغذيه مي كند و آن را نرم و ابريشمي مي سازد. كوتيكول هاي مو را درمان ميكند در نتيجه در التيام سلامت ريشه مو نيز موثر است كه اين امر مانع از خرد شدن تارهاي مو شده و درخشش موها را حفظ ميكند.

كمي پودر حنا در ناحيه ملتهب براي كاهش گرما و خارش به تسكين آن كمك مي كند. سبب مي شود تا موهايتان شفاف و براق بنظر برسد همچنين مو را تغذيه مي كند و آن را نرم و ابريشمي مي سازد. كوتيكول هاي مو را درمان ميكند در نتيجه در التيام سلامت ريشه مو نيز موثر است كه اين امر مانع از خرد شدن تارهاي مو شده و درخشش موها را حفظ ميكند. تركيبات ضد التهاب، ضد باكتري و ضد قارچ برگهاي حنا براي التيام زخم نيز عالي هستند. علاوه بر اين، برگهاي حنا همچنين اثرخنك كنندگي طبيعي براي آرام كردن درد كه ممكن است با زخم باز ايجاد شود، دارند. به جاي خريد محصولات گران قميت بازاري، حنا بخريد كه يك راه حل جامع براي داشتن موهاي ضخيم و براق محسوب مي شود، مشكلات پوست سر و شوره سر را كاهش مي دهد و رنگ موهايتان را هم قرمز مي كند. روغن حنا ممكن است به اين موضوع كمك كند چون حاوي تاثير آرامش بخش براي خواب عميق است. دانه هاي حنا را خرد كرده و آن را با روغن مخلوط كنيد.

مطالب مرتبط: http://medicinal-plants.monoblog.ir/post-1.html

براي معالجه جوش و كورك سر كودكان نيز ريشه حنا را خشك كرده و روي سر كودك به صورت ضماد بگذاريد. براي رفع اين مشكل پوستي ، مي توان از گياه حنا استفاده كرد بدين صورت كه گرد برگ حنا با برگ هلو به خوبي مخلوط كرده و آن را به صورت ضماد استفاده كنيد. اين ويژگي حنا را مانند آلوئه ورا به درماني مؤثر براي آفتاب سوختگي تبديل كرده است. تنها با استفاده از برگ هاي تازه حنا در ناحيه آسيب ديده در آن لحظه برگ ها گرما و اثر آفتاب سوختگي روي پوست را كاهش خواهند داد براي آفتاب سوختگي، فوايد آلوئه ورا براي زيبايي مشابه هستند. علاوه بر اين، چنانچه در بخش سلامت نمناك عنوان شده است حنا حاوي اثرات خنك كنندگي است كه آن ها را به راه حل عالي براي درمان آفتاب سوختگي تبديل مي كند. اين موارد به عنوان خواص حنا به اثبات رسيده و حنا توانسته جايگاه خود را بعنوان يك گياه دارويي حفظ كند. حنا به عنوان يك ماده ضد چروك طبيعي شناخته مي شود ، چرا كه باعث آب رساني زياد به پوست صورت شده و بدن را در مقابل چين و چروك مقاوم مي كند. 8. خواص متعدد حنا: از جوشانده برگهاي حنا به صورت غرغره براي رفع پيله دندان استفاده مي شود.

براساس برخي مطالعات تحقيقاتي، ميزان قابل توجهي از ويژگي هاي قابض كه در حنا يافت مي شود به افراد براي حفظ پوست سالم آن ها كمك مي كند. آن ها زماني رخ مي دهند كه خون به طور طبيعي در مويرگ ها نفوذ كند. حنا با درمان كوتيكول هاي مو ريشه مو سالم نگه مي دارد و مانع از خرد شدن تارهاي مو شده و درخشندگي موها را حفظ مي كند. حنا باعث بستهشدن كوتيكول مو ميشود، از مو خوره جلوگيري ميكند، درخشندگي و جلوهي موها را افزايش ميدهد، همچنين در جلوگيري از شوره سر مؤثر است. اين ماده نه تنها موي شما را محكم و سالم مي كند بلكه درخشندگي زيبايي به آنها مي بخشد. در حالي كه براي مراقبت از پوست، برگ هاي حنا مي تواند چندين بيماري از جمله اگزما را به خاطر خواص ضد قارچي درمان كند. ماست مانع از خشكي مو شده و درخشش تارهاي مو را سبب ميشود. حنا درمان طبيعي براي ريزش مو و حفظ سلامت مو است. يكي از اثرات حنا، استفاده از آن براي سلامت قلب است. با خيس كردن برگ هاي گياه حنا در آب و سپس مصرف مايع به بهبود طحال و سلامت كبد كمك كنيد.

خوردن دو گرم ان و يا خوردن آب خيس كرده ۵۰ گرم ان براي يرقان، طحال، سنگ كليه، مثانه و سختي ادرار نافع است. براي رشد ناخن ها 10 گرم برگ حنا را در 250 سي سي آب خيسانده و بجوشانيد تا به يك پنجم برسد سپس آن را شيرين كنيد و ده روز استفاده نماييد. اما اگر وضع پوست شما گرم است حنا نمي تواند كمك كننده باشد. جويدن برگ هاي حنا به كاهش خطر بيماري هاي لثه و درمان زخم دهان كمك مي كند. حنا داراي خاصيت ضدباكتري و ضدعفوني كنندگي قوي مي باشد كه باعث درمان سريع تر زخم ها مي شود. اگر با تغيير فصل ها عادت داريد لباس هاي مخصوص آن فصل را جمع كنيد و در مكاني نگهداري نماييد بهتر است لابه لاي لباسهاي خود ، گل يا برگ حنا قرار دهيد تا از بيد زدگي لباس جلو گيري شود. دليل اينكه چرا مردم سنتي از حنا استفاده مي كنند تا موها، ناخن ها و قسمت هاي بدن خود را رنگ كنند،نه تنها به اين خاطر كه رنگ عالي دارد بلكه چون برگ هاي حنا همچنين حاوي برخي ويژگي هاي شگفت انگيز براي مراقبت از مو و پوست هستند. اين برگ ها در طب سنتي محلي در هند، بسياري از كشورهاي مسلمان و آفريقاي شمالي مورد استفاده قرار مي گيرد.

حنا یکی از روش‌های زینتی قدیمی و محبوب در فرهنگ عربی است که به صورت سنتی از برگ‌های گیاه لوز نارنجی تهیه می‌شود. این ماده گیاهی به دلیل خواص آنتی‌باکتریال و آنتی‌فنگال که دارد، برای تزیین دست و پا و همچنین رنگ‌آمیزی موها به کار می‌رود. در فرهنگ عربی، حنا به عنوان نمادی از زیبایی طبیعی و ارتباط با سنت‌های قدیمی و فرهنگی محبوبیت دارد. استفاده از حنا به عنوان یک روش ساده و شیک برای زینت‌دهی به بدن، اغلب در مناسبت‌های خاص مانند عروسی‌ها، جشن‌های مذهبی و فرهنگی، و مراسم‌های خاص اجتماعی انجام می‌شود. این روش، علاوه بر زیبایی بخشیدن به بدن، دربرداشتن از استرس و خستگی نیز تاثیرگذار است و به عنوان یک عنصر آرامش بخش در این مراسم‌ها شناخته می‌شود.

 

با وجود سادگی در استفاده، طراحی‌های حنا در عربی به شکل‌های متنوعی ظاهر می‌شوند و این روش تزیینی با ابتکار و خلاقیت بسیاری همراه است. نقش حنا عربی شیک و ساده  می تواند استایل شما را روح بخشد. از طرح‌های سنتی و موروثی گرفته تا الگوهای مدرن و هنری، هر یک از طراحی‌های حنا دارای ارزش فرهنگی و هنری خود هستند. در حال حاضر، حنا به عنوان یک عنصر مد و زینت پرطرفدار در فضای مدرن نیز شناخته شده و به طور گسترده‌ای در صنعت زیبایی و مد استفاده می‌شود. به عنوان یک روش ساده، ارزان قیمت و شیک برای زینت‌دهی به بدن، حنا همچنان جایگاه ویژه‌ای در قلب فرهنگ عربی دارد و با افتخار به عنوان یکی از نمادهای زیبایی و زینت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.