خواص ميخك: ۱۰ فايده و نحوه مصرف ميخك براي كاهش وزن

۱ بازديد

در ابتدا به مدت ۱۰ دقيقه ادويههاي مورد نظر را با آب درون يك قوري ريخته و بر روي حرارت ملايم قرار دهيد تا زمانيكه مواد درون قوري نرم و پخته شوند. حال كه درباره مزايا و مضرات چاي ماسالا آگاهي پيدا كرديد، خوب است بدانيد شيوه دمكردن اين چاي نيز شباهت زيادي به طرز تهيه چاي سياه دارد؛ با اين تفاوت كه مقدار مناسبي از مجموع ادويه ذكرشده در مقاله را درون قوري ميريزيد و حدود 15 دقيقه اجازه ميدهيد تا همگي ادويهها به همراه چاي سياه دم بكشند.

در ابتدا به مدت ۱۰ دقيقه ادويههاي مورد نظر را با آب درون يك قوري ريخته و بر روي حرارت ملايم قرار دهيد تا زمانيكه مواد درون قوري نرم و پخته شوند. حال كه درباره مزايا و مضرات چاي ماسالا آگاهي پيدا كرديد، خوب است بدانيد شيوه دمكردن اين چاي نيز شباهت زيادي به طرز تهيه چاي سياه دارد؛ با اين تفاوت كه مقدار مناسبي از مجموع ادويه ذكرشده در مقاله را درون قوري ميريزيد و حدود 15 دقيقه اجازه ميدهيد تا همگي ادويهها به همراه چاي سياه دم بكشند. البته مصرف بالاي كافئين تاثيرات منفي را در پي خواهد داشت كه وجود ديگر تركيبات موچود در چاي ماسالا سبب متعادل شدن شدن آن مي گردد و با آزاد كردن انرژي متعادلي، نياز روزانه بدن به انرژي را فراهم مي نمايد. حادثه ديگر مربوط به كودكي 2 ساله بود كه 5 تا 10 ميلي ليتر روغن ميخك نوشيد. روغن ميخك در طب سنتي از جمله سلامت دهان و دندان استفاده مي شود.

مطالب مرتبط: http://medicinal-plants.monoblog.ir/post-1.html

در منابع معتبر محققان اثربخشي دهانشويه گياهي حاوي گل ميخك، ريحان و روغن درخت چاي را با يك ماده شستشوي دهان با روغنهاي ضروري موجود در بازار مقايسه كردند. نوشيدن يك فنجان نوشيدني ماسالا به دليل داشتن تركيبات پيشگيري كننده از ديابت به عنوان يك راه حل آسان و خوشمزه ميتواند موثر باشد. نوشيدن يك فنجان چاي ماسالا در روز بسيار مفيد است و بيماريهاي بسياري را برطرف ميكند؛ اما مصرف بيش از اندازه به سلامت انسان صدمه ميزند. نوشيدن يك فنجان چاي ميخك بعد از غذا درد و گاز معده را از بين ميبرد. به مدت دو يا سه دقيقه بعد آن را در فنجان ريخته و وقتي كمي خنك شد آن را نوش جان بفرماييد، البته ميتوانيد آن را در يخچال گذاشته تا خنك شود و بخوريد و يا بعدا ميل كنيد. باعث مي شود كه حالت تهوع و استفراغ را از بين برود، اينگونه كه 2 قطره از اسانس ميخك را در يك ليوان آب ريخته و بنوشيد و يا ميخك را دم كرده و يك فنجان از دم كرده ميخك استفاده كنيد. براي درست كردن يك فنجان چاي ماسالاي خوش طعم، ميتوانيد پودر آماده چاي ماسالا را تهيه و با مخلوط كردن آن با شير جوشيده، به راحتي آن را درست كنيد.

متابوليسم يا سوخت و ساز بدن يك فاكتور مهم در تناسب اندام است. در يك مطالعه آزمايشگاهي منبع معتبر، دانشمندان دريافتند كه عصاره گل ميخك قادر است رشد انواع مختلف سلولهاي سرطاني انسان را كند كند. عصاره ميخك همچنين مرگ سلولي را در سلولهاي سرطاني روده بزرگ افزايش مي دهد. يكي از موادي كه فوايد و استفادههاي زيادي در آشپزي دارد، جوز هندي است. مضرات چاي ماسالا به دليل استفاده بيش از اندازه از جوز باعث لمس شدن و بيحسي اعضاي بدن ميشود. به همين خاطر نميتوان بهطور دقيق گفت كه چه ميزان چاي ماسالا در طول روز براي سلامت بدن لازم و ضروري است. يكي از عوارض چاي ماسالا به خاطر وجود مواد مضر در چاي سياه است. ولي بهتر است اين نكته را خاطر نشان كنيم كه هنگام انجام اين كار بهتر است تحت مراقبت پزشك و يا متخصص تغذيه هم قرار بگيريد. ميتوانيد از شير لبني يا غيرلبني مانند شير نارگيل استفاده كنيد. به اين منظور مقداري آب را به همراه كمي برگ ريحان، برگ نعنا و ميخك بجوشانيد، سپس از اين جوشانده براي تهيه چاي سياه استفاده كنيد، اين نوشيدني را همراه با كمي عسل مصرف كنيد. توصيه ميشود كه براي تهيه چاي ماسالاي خانگي از شيرهاي گياهي مانند شير نارگيل و يا آب به جاي شير گاو استفاده كنيد.

به همين دليل توصيه ميشود افراد در طول روز از مصرف بيش از ۴۰۰ ميليگرم چاي كافئين اجتناب كنند كه اين ميزان در دوران بارداري نبايد بيش از ۲۰۰ ميليگرم باشد. لازم است بدانيد كه طبيعت چاي ماسالا گرم مي باشد از اين لحاظ مصرف آن براي افراد گرم مزاج توصيه نمي شود. يكي از مزيت هاي كمتر شناخته شده چاي ماسالا اين است كه يكي از راه هاي طبيعي و موثر براي مبارزه با گرفتگي ناشي از دوران قاعدگي است. دوست داريد يادداشت هاي شيريني، تلخي، قابض (خشكي دهان) و همچنين گرما را تشخيص دهيد. حالا كه با اين مهم آشنا شديد، ميتوانيد عوارض چاي ماسالا را با مصرف اصولي كاهش دهيد. 4. در آخر پودر زنجبيل و شير را اضافه كرده و اجازه دهيد شير بجوشد و كف كند. اين نوشيدني از نفخ جلوگيري كرده و عملكرد دستگاه گوارش را بهبود ميبخشد. استفاده از دمنوش ماسالا، باعث افزايش ايمني و كاهش التهاب بدن مي شود و همچنين گوارش را بهبود مي بخشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.