خاصيت فوقالعادهي چاي ماسالا (و عوارض جانبي آن)

۱ بازديد

عمل هضم را آسان ميكند و تقويت سيستم گوارش را در پي دارد. 4. باعث تقويت روده و معده مي شود. اگر چاي ماسالا را به صورت منظم در رژيم غذايي خود قرار دهيد باعث كنترل انسولين و گلوكز خون مي شود و علائم بيماري ديابت را كاهش مي دهد.

عمل هضم را آسان ميكند و تقويت سيستم گوارش را در پي دارد. 4. باعث تقويت روده و معده مي شود. اگر چاي ماسالا را به صورت منظم در رژيم غذايي خود قرار دهيد باعث كنترل انسولين و گلوكز خون مي شود و علائم بيماري ديابت را كاهش مي دهد. ميزان چربي خون در بدن را با مصرف اين ادويه دارويي به حداقل ميرسانيد اما در مصرف آن زيادهروي نكنيد! نوشيدن يك فنجان چاي ماسالا در روز بسيار مفيد است و بيماريهاي بسياري را برطرف ميكند؛ اما مصرف بيش از اندازه به سلامت انسان صدمه ميزند. ويتامينهاي بسياري دارد و در دو نوع سبز و سياه در نوشيدنيها و برخي غذاها استفاده ميشود. در كشمير از چاي سبز براي تهيهٔ چاي ماسالا استفاده ميشود در صورتي كه در ديگر نقاط جهان معمولاً از چاي سياه استفاده ميشود. مضرات چاي ماسالا به دليل استفاده بيش از اندازه از جوز باعث لمس شدن و بيحسي اعضاي بدن ميشود.

مطالب مرتبط: http://medicinal-plants.monoblog.ir/post-1.html

تاكنون متوجه شدهايد به دليل وجود اين همه مواد مغذي چاي ماسالا چه خواصي دارد. كساني كه ناراحتي معده و مري دارند، بايد از مضرات چاي ماسالا به لحاظ وجود اين ادويه آگاه باشند. چاي ماسالا، عليرغم طبع گرمي كه دارا است، وقتي كه با شير تهيه مي شود داراي كالري پايين تري نسبت به چاي معمولي است. تحقيقات نشان داده است مصرف بيش از دو ميليگرم در روز صدمات جبرانناپذيري به كليه و كبد وارد ميكند. مادهاي به نام كومارين در دارچين آثار مخربي در كاركرد كبد و كليه دارد و اين يكي دلايل عوارض چاي ماسالاست. طبع گرم و بوي خوش اين ادويه باعث شده در بيشتر خانهها يكي از ادويههاي پركاربرد محسوب شود. بهطور قطع وجود ادويههايي مثل دارچين، هل، ميخك، رازيانه، آنيسون ستارهاي، جوزهندي، فلفل سياه و زنجفيل يكي از نوشيدنيهاي گرم محسوب ميشود و هركدام از اين ادويههاي تند و آتشين خواص دارويي بيشماري دارند. سوختوساز سريع براي اينكه فيت و سالم بمانيد، ضروري است و نشانهي درست عمل كردن اندامهاي بدن محسوب ميشود. بهتر است اين چاي را به صورت داغ بنوشيد.

اگر چاي خود را شيرين ميل ميكنيد بهتر است شير گاو و يا هر شيري كه دوست داريد را به آن اضافه كرده و پس از حرارت دادن ميل نمائيد. تحقيقات همچنين نشان مي دهد كه تركيبات موجود در نوعي از چاي سياه كه براي چاي ماسالا استفاده مي شود ممكن است باعث شكست چربي ها و كاهش تعداد كالري كه بدن از مواد غذايي جذب مي كند، شود. استفاده از ادويههاي متفاوت در كنار هم يكي از عوامل مهم در سوختوساز بدن بهشمار ميرود و به همين دليل مطالب زيادي در باب چاي ماسالا و لاغري گفته شده است. همانطور كه از نام اين چاي پيداست، اين نوشيدني از تركيب چندين ادويه مختلف تهيه ميشود و البته ميان هنديها رايج است كه به پيروي از فرهنگ بريتانيايي كه در اين كشور جا افتاده، به چاي ماسالا شير هم اضافه كنند. اين ادويه ها به كنترل ضربان قلب و فشار خون كمك مي كنند. اگر گردش خون به درستي در پوست صورت شما صورت نگيرد باعث ايجاد پف دور چشم مي شود. اگر نوساناتي در فشار خون داريد، ممكن است چاي ماسالا راه حل براي شما باشد. طبع اين ادويه زيبا و خوشبو گرم و خشك است. اين ادويه براي بيشتر ايرانيها محبوب و دوستداشتني است.

آرامكننده و ضدعفونيكننده است و در تسكين دنداندرد بسيار مفيد است. يكي از ادويههاي مفيد و آرامبخش در اين چاي هل است. يكي از انواع متمايز و منحصربهفرد چاي سياه كه از هندوستان به ساير نقاط جهان معرفي شدهاست، «Masala Chai» به شمار ميرود. اين نوشيدني هزاران سال است كه در نقاط مختلف جهان به ويژه قاره آسيا مصرف ميشود. تحقيقات نشان داده است كه خواص آنتي اكسيداني چاي ماسالا مي تواند به جلوگيري از سرطان كمك كند. افراد ميتوانند بر اساس ذائقه خود تعدادي از اين مواد را كم يا اضافه كنند، اگر ميخواهيد با خواص چاي ماسالا و نحوه تهيه آن آشنا شويد، ادامه مطلب را از دست ندهيد و با حاليشه همراه باشيد. فلفل سياه علاوه بر دادن طعم تند به چاي ماسالا، بوي بسيار مطبوعي نيز به اين نوشيدني ميدهد. تهيهي اين چاي با مواد و به شيوههاي مختلف و بنا بر سليقههاي متفاوت انجام ميگيرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.