از فوايد روغن كرچك براي بدن، پوست و مو چه ميدانيد؟

۱ بازديد

روغن كرچك به (انگليسي castor oil) يكي از انواع روغن هاي گياهي است كه از گياه كرچك به دست مي آيد و از آن به عنوان ملين براي درمان يبوست استفاده مي كنند، همچنين روغن كرچك خطر ابتلا به آرتروز را كاهش داده و به سلامت پوست و مو كمك مي كند. خانمها تمايل دارند كه روغن كرچك را فقط براي درمان درد مفصلي استفاده كنند.

روغن كرچك به (انگليسي castor oil) يكي از انواع روغن هاي گياهي است كه از گياه كرچك به دست مي آيد و از آن به عنوان ملين براي درمان يبوست استفاده مي كنند، همچنين روغن كرچك خطر ابتلا به آرتروز را كاهش داده و به سلامت پوست و مو كمك مي كند. خانمها تمايل دارند كه روغن كرچك را فقط براي درمان درد مفصلي استفاده كنند، در حاليكه ماساژ آن در ناحيه شكمي و كمر موجب كاهش دردهاي دوران قاعدگي مي شود. روغن كرچك كه از گياه كرچك به دست مي آيد يكي از بهترين روغن هايي است كه مصريان باستان از آن براي درمان التهاب چشم و به عنوان يك درمان طبيعي براي مراقبت از پوست و مو استفاده مي كردند. براي به دست آوردن مزاياي روغن كرچك، بايد آن را در روي مفاصل و يا هر جايي از بدن كه احساس ناراحت مي كند ماساژ دهيد. اگر از ترك پاشنه پا رنج ميبريد و به دنبال درمان طبيعي و موثر براي رفع اين مشكل هستيد، بايد از روغن كرچك استفاده كنيد. روغن كرچك باعث رطوبت رساني به موها شده و براي درمان موهاي خشك و آسيب ديده بسيار مفيد است.

مطالب مرتبط: http://medicinal-plants.monoblog.ir/post-1.html

همچنين مي توانيد چند قطره روغن كرچك را روي ساقه موهايتان بريزيد و تا نوك موها ماساژ دهيد، اين كار باعث مي شود تا با رطوبت دهي به موهايتان، از شكنندگي آن محافظت كنيد. براي آنكه به نتايج بهتري برسيد، ميتوانيد روغن كرچك را با مقدار مساوي روغن كنجد مخلوط كنيد و به دستهايتان بماليد. براي اين كار بايد روغن نارگيل را با مقدار مساوي روغن كرچك مخلوط كنيد و روي نواحي آفتاب سوخته بماليد. روغن كرچك خوراكي نبوده و براي بهره مندي از خواص آن بايد به صورت موضعي مورد استفاده قرار گيرد. روغن كرچك اصل با فشار دادن دانه هاي بدون هسته كرچك در سرما استخراج ميشود، اين روغن پس از تصفيه، بيرنگ كردن و عبور بخار آب به عنوان روغن كرچك دارويي و خوراكي استفاده مي شود. استفاده از روغن كرچك به صورت موضعي هم براي كاهش وزن و لاغري مفيد است، يك قاشق غذاخوري روغن كرچك را گرم كنيد و آن را بر روي شكم خود ماساژ دهيد اين روش چربي اضافي در ناحيه شكم را آب كرده و باعث درمان چاقي شكمي مي شود. مقداري روغن كرچك را با پنبه بر روي جوش و جاي جوش بماليد، بگذاريد يك ساعت بماند و سپس آن را با آب بشوييد.

از آنجا كه روغن كرچك روغن سنگيني است و شستن آن از موي سر كمي سخت است سعي كنيد آن را با چند قطره روغن زيتون يا نارگيل نيز تركيب كنيد، در اين صورت شستن موها نيز آسان تر خواهد بود. اين روغن براي موهاي خشك، دميج و آسيب ديده بسيار مناسب است و رطوبت را به اين موها برمي گرداند. اين بدان معني است كه مسدود كردن منافذ در پوست بعيد نيست و خطر ابتلا به جوش هاي سرسياه را كاهش ميدهد، و اين امر را براي استفاده روي پوستهاي حساس مناسب ميكند. روغن كرچك به دليل سبك و مرطوب بودن خيلي سريع در عمق پوست نفوذ ميكند و تا عمق منافذ پوست را ضد عفوني كرده و سلولهاي مرده پوست، باكتريها و قارچها را از بين ميبرد. مواد مغذي ضروري موجود در روغن كرچك ميتوانند عميقا جذب پوست شوند. روغن كرچك غني از مواد مغذي مانند پروتئين، مواد معدني و ويتامين ها است و حاوي خواص ضد قارچي، ضد التهابي، ضد ويروسي، ضد درد و ضد باكتريايي است كه يكي از بهترين داروهاي طبيعي براي درمان چندين مشكل سلامتي است.

ماساژ روغن كرچك در پشت شما يك روش طبيعي براي درمان كمردرد مي باشد. خوردن روغن كرچك در طب سنتي براي بهبود هضم غذا، پاكسازي روده و درمان يبوست مفيد مي باشد. روغن كرچك براي درمان لك پوست صورت و بدن مفيد مي باشد. بسياري از مردم آن را به عنوان يك درمان ضد پيري مفيد مي دانند زيرا قادر به كاهش علائم پيري است و به عنوان يك راه حل براي از بين بردن چروك، زگيل و زرد شدن پوست استفاده مي شود. روغن كرچك يكي از بهترين درمان هاي طبيعي براي كمردرد است. فوايد روغن كرچك براي پوست و مو چيست؟ ميتوانيد براي پاك كردن آرايش نيز از فوايد روغن كرچك براي پوست صورت خود بهره بگيريد. تسكين آفتاب سوختگي يكي ديگر از فوايد بينظير روغن كرچك است كه بايد آن را هميشه در نظر بگيريد. در حالي كه اين روغن داراي خواص اميدواركنندهاي است، بايد توجه داشت شواهد علمي بسياري كه اين ادعاها را تأييد ميكند قطعي نيست، و بسياري از شواهد به جاي اينكه منبع علمي داشته باشند، حكايتي از مردم هستند. روغن كرچك علاوه بر آبرساني لبها، آنها نرم و لطيف ميكند براي نتيجه بهتر ميتوانيد شبها از آن استفاده كنيد. بيخوابيهاي پي در پي باعث بروز مشكلاتي در افراد ميشود از طرفي استفاده از داروهاي شيمايي نيز به كاهش بيخوابي كمك ميكند اما آن نيز مضرات خود را دارد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.