موثرترين روش هاي تقويت سيستم ايمني بدن چيست؟

۱ بازديد

بهتر است چنين وسايلي را خاموش كرده و روال خواب سالم را جايگزين كنيد، تا اضطراب را كاهش داده و سيستم ايمني خود را تقويت كنيد. به گزارش خبرنگار ايمنا، در هم زماني شيوع كرونا، آلودگي هوا و زمستان، تقويت سيستم ايمني بدن براي پيشگيري از ابتلاي انواع بيماريها مؤثر است. چاقي هم خطر ابتلا به بسياري از بيماريها را افزايش ميدهد.

بهتر است چنين وسايلي را خاموش كرده و روال خواب سالم را جايگزين كنيد، تا اضطراب را كاهش داده و سيستم ايمني خود را تقويت كنيد. به گزارش خبرنگار ايمنا، در هم زماني شيوع كرونا، آلودگي هوا و زمستان، تقويت سيستم ايمني بدن براي پيشگيري از ابتلاي انواع بيماريها مؤثر است. چاقي هم خطر ابتلا به بسياري از بيماريها را افزايش ميدهد. مطالعات زيادي در مورد خواص سير انجام شده است كه نشان ميدهد، اين گياه توانايي گلبولهاي سفيد خون را براي مبارزه با ويروسها به طور چشمگيري افزايش ميدهد. مطالعات نشان داده اند حتي زردچوبه از خواص ضد سرطاني برخوردار است و بار ديگر كوركومين بيشترين نقش را در اين زمينه ايفا مي كند. زردجوبه يك ادويه مخصوص در غذاها است كه بخاطر تركيبات كوركومين موجود در آن براي درمان التهاب ، اضطراب و چربي خون استفاده ميشود. استرس طولاني مدت باعث ايجاد التهاب و همچنين عدم تعادل در عملكرد سلولهاي ايمني بدن ميشود.

مطالب مرتبط: http://medicinal-plants.monoblog.ir/post-1.html

مصرف مقداير مناسب از گندم، ذرت و غلات به ايجاد انرژي مورد نياز بدن براي توليد گلبول هاي سفيد كمك مي كند. مصرف كربوهيدارت را محدود كنيد. چنانچه به داروي گياهي براي تقويت سيستم ايمني بدن نياز داريد، ميتوانيد شربت دايان ايميون را از داروخانه آنلاين مفيد طب خريداري كنيد. طب سنتي ميتواند با آگاهي افزايي بهداشت و سلامت افراد زير نظر متخصصان اين علم، به تقويت سيستم ايمني بدن آنها كمك كند. يك خواب منظم شبانه به افزايش ايمني بدن و محافظت از بدن در برابر بيماري ها كمك مي كند. تا زماني كه به فكر تقويت سيستم ايمني بدن خود باشيد، و به عملكرد صحيح آن كمك كنيد، از شما به خوبي در برابر عوامل بيماري زا دفاع ميكند. همچنين ميتوان يك قاشق مرباخوري از گل خشك پنيرك را داخل يك ليوان آب جوش ريخته و پس از دم كشيدن آن را صاف كرده و كمي شكر به آن اضافه كنيد يا همين مقدار را داخل قوري دم كرده و به صورت دمنوش ميل كنيد تا با افزايش توان سيستم ايمني بدن، افراد را در مقابل عوامل بيماريزا و خصوصا ويروس كرونا محافظت كند. يكي از عوامل مهم در تقويت ايمني بدن، ورزش كردن است. از ديگر مواد غذايي مهم در خصوص ايمني بدن، عسل است.

از موثرترين روش هاي تقويت سيستم ايمني بدن، كنترل خوراك و داشتن رژيم غذايي مناسب است. در اين مطلب قصدداريم شما را با چند دمنوش موثر در تقويت سيستم ايمني بدن، آشنا كنيم. دمنوش بابونه، با مزاج گرم و خشك به شكل جوشانده سه گرم از اين گياه به همراه آب جوش، سه مرتبه در روز جهت تقويت سيستم ايمني بدن توصيه ميشود. اين گياه جزو موثرترين گياهان دارويي براي سيستم دفاعي بدن مي باشد. بابونه دارويي آرامش بخش است كه بخار آن مستقيماً به بخش بويايي مغز ميرود و همين مسئله باعث كاهش اضطراب ميشود. بابونه يكي از گياهان دارويي است كه ميتواند در درمان مشكلات عصبي و اضطراب موثر باشد؛ همچنين به كاهش استرس كمك ميكند. يعني شما يك گياه دارويي و پر خاصيت را ميتوانيد به شكل ادويه و چاشني، دمنوش، سالاد و حتي بخشي از غذاي روزانه مصرف كنيد. از مصرف غذاهايي حاوي چربي اشباع شده و قند به شدت خودداري كنيد.

علاوه بر اين مواد، تركيبات تقويتي حاوي مواد گياهي مثل جنسينگ، شيرين بيان، ژل رويال و… با توجه به همه گيري ويروس كرونا در كشور يكي از راههاي پيشگيري علاوه بر به كار بردن توصيههاي بهداشتي تقويت سيستم ايمني بدن با استفاده از گياهان دارويي است. به گزارش گروه اجتماعي خبرگزاري برنا؛ مطالعات نشان داده است كه برخي از دمنوشها و گياهان دارويي در تقويت و تنظيم سيستم ايمني بدن نقش دارند، اگرچه ممكن است چگونگي مكانيسم عمل آنها شناخته شده نباشد. مفيد باشد. مصرف اين گياه دارويي در مواجه با بيماريهايي كه نام برديم باعث بهبود عملكرد سيستم ايمني بدن ميگردد. به طور كلي استفاده گياهان دارويي براي دورههاي طولاني و دائمي توصيه نميشود و ممكن است در افراد، عوارض ناخواسته ايجاد كند. با توجه به اينكه زنجبيل در طب سنتي از درجه سه گرمي بر خوردار است، مصرف زياد و بيرويه آن ميتواند ايجاد بي خوابي، ضايعات پوستي، خارش و عوارض عصبي مانند بي قراري، تحريك پذيري، زودخشمي و عدم تحمل به خصوص در افراد گرم مزاج شود بنابراين؛ مصرف دائم و زياد آن خصوصا در گرم مراجان توصيه نميشود. البته براي كساني كه فشار خون بالا دارند مصرف شيرين بيان بيش از ۳ تا ۴ هفته توصيه نميشود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.