خواص سير و عسل - خواص باورنكردني كه شما را شگفت زده مي كند !

۱ بازديد

مصرف 6 حبه سير پخته در روز باعث دفع ضايعات بدن و پيشگيري از ابتلا به بيماري ها مي شود و تأثير بسيار زيادي در سلامتي بدن دارد. در بعضي از افراد ، مصرف سير خام موجب سوزش يردل مي شود پس بهتر است افراد از سير پخته مصرف كنند. به همين دليل است كه بسياري از مردم براي رفع خستگي شان نوشيدني هاي انرژي زا يا نوشيدني هاي قندي را انتخاب مي كنند.

مصرف 6 حبه سير پخته در روز باعث دفع ضايعات بدن و پيشگيري از ابتلا به بيماري ها مي شود و تأثير بسيار زيادي در سلامتي بدن دارد. در بعضي از افراد ، مصرف سير خام موجب سوزش يردل مي شود پس بهتر است افراد از سير پخته مصرف كنند. به همين دليل است كه بسياري از مردم براي رفع خستگي شان نوشيدني هاي انرژي زا يا نوشيدني هاي قندي را انتخاب مي كنند. از سوي ديگر، عسل به شما اين انرژي اضافي را بدون هيچگونه عوارض جانبي ارائه مي دهد. علاوه بر موارد ذكر شده، سير ميزان كلسترول و چربي را كاهش مي دهد، بنابراين مانع از غليظ شدن خون شما مي شود و به آن اجازه مي دهد كه به طور طبيعي جريان يابد. سير با اين داروها ارتباط خوبي ندارد: آتازاناوير، ايزونيازيد و nitrazid. با وجود مزاياي بيشمار تركيب سير و عسل، شواهدي مبني بر اثرات كاهش وزن اين تركيب وجود ندارد. اين معجون ( سير عسل ليمو ) خواص ضدباكتريايي، ضدويروسي، تقويتكننده سيستم دفاعي بدن، كاهشدهنده وزن و فشار خون بالا ،،اگزما ،آفت دهان و گلو درد و تصفيهكننده كبد را دارد. تركيب سير و عسل، دو ماده طبيعي شفاگر، يك معجون فوق العاده با خواص فراوان توليد ميكند.

مطالب مرتبط: http://medicinal-plants.monoblog.ir/post-1.html

وقتي سير به معده شما مي رسد، توليد شيره معده را افزايش مي دهد، شيره معده براي جذب صحيح آهن ضروري است. 2- دوم اينكه از اين طريق قادر خواهيد بود بيشترين مواد غذايي كه نياز داريد را جذب كنيد و سموم بدن را از بين ببريد. وقتي مخلوط سير و عسل را با معده خالي مصرف كنيد، علاوه بر اينكه نياز غذايي شما را تامين مي كند، ميل شما به غذا را نيز كاهش مي دهد كه اين امر استرس و ترشح كورتيزول را كاهش مي دهد، كورتيزول هورموني است كه زماني كه شما اين حالت را تجربه مي كنيد ترشح مي شود، بنابراين تاثير آن واقعا براي آرام كردن شما است. با مصرف سير شما همه اين مزايا را بدون نياز به متوسل شدن به محصولات تجاري به دست مي آوريد. اگر تنها يك هفته معجون عسل و سير را در حالي كه ناشتا هستيد و يا شكمتان خالي است ، ميل كنيد ، اثرات شگفت انگيز آنرا بر بر سلاميتان خواهيد ديد. پس از پايان اين يك هفته مي توانيد يك قاشق غذاخوري از مخلوط سير و عسل را با معده خالي نوش جان كنيد تا بيش از هر زمان ديگري بدن تان تقويت شده و از خواص بي نظير اين مخلوط دلچسب استفاده كنيد.

از جمله فوايد بي نظير اين تركيب : برطرف كردن عفونتها، سرماخوردگي، سرفه، تب، خراشها و زخمها و نيز براي لاغرشدن و تناسب اندام و جلوگيري از ريزش مو اشاره كرد. خواص ضد ميكروبي و ضد قارچي سير تازه با عسل براي تقويت سيستم ايمني بدن مفيد مي باشد و از ابتلا به بيماري هاي ويروسي، باكتريايي و هر نوع عفونت ديگر پيشگيري مي كند. به همين دليل است كه بايد هر كاري كه از دستتان بر مي آيد انجام دهيد تا از خودتان محافظت كنيد، وگرنه ممكن است درمعرض هر گونه حمله ويروسي يا باكتريايي قرار گيريد. اين كار مي تواند به جلوگيري از مشكلات قلبي عروقي نيز كمك كند. به لطف سير سيستم ايمني شما قوي تر شده و به دفاع از شما در برابر ميكروب ها و باكتري ها كمك مي كند. آليسين موجود در سير و عسل باعث كاهش كلسترول بالاي خون مي شود، همچنين اين معجون به كاهش تري گليسيريد بالاي خون هم كمك مي كند. خوردن سير و عسل با شكم خالي بخصوص در ابتداي صبح يك معجون عالي براي سلامتي عمومي بدن است. احتمالا از مزاياي باورنكردني سير آگاهيد. قبل از خريد عسل مواد افزودني آن ازجمله شكر را چك كنيد. بسياري از اين محصولات تجاري شامل مواد شيميايي التهابي هستند كه مي توانند در طولاني مدت به پوست شما آسيب برسانند.

از دست ندهيد: يك تركيب جديد براي لاغري و زيبايي پوست! بسياري از مزاياي سير به دليل وجود ماده اي به نام آليسين در آن است . مصرف سير و عسل مي تواند موجب تهوع و استفراغ در برخي افراد شود. در برخي از نسخههاي طب سنتي به اين تركيب مواد ديگري مانند سركه سيب، آب ليمو، زنجبيل، پياز و فلفل قرمز اضافه ميكنند كه اثرات دارويي آن را افزايش خواهد داد. علاوه بر آن عسل با داروهاي قندخون و برخي داروهاي قلبي هم سازگاري زيادي ندارد. هر دوي آن ها آنتي بيوتيك هاي قدرتمندي هستند كه سيستم ايمني بدن را تقويت مي كنند. چربي هاي جمع شده در اطراف شكم دغدغه خيلي از افراد است كه از چاقي رنج مي برند. همچنين مهم است كه سيستم ايمني خود را در وضعيت سالم نگه داريد تا از شرايط بحراني مانند سرطان جلوگيري كنيد. مصرف سير به مقدار زياد در طول بارداري ميتواند سبب القاي زايمان شود؛ كه اين مسئله اصلا مطلوب نيست. دردهاي معده علت هاي مختلفي دارد از جمله عصباني شدن هاي مداوم در طول روز، ناراحتي هاي گوارشي ، مصرف فست فود ، مصرف داروهاي شيمايي و …

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.